torsdag 1. november 2012

Jeg har havnet på Skappel bølgen!

Ja som alle vet er den nye Norske strikketrenden å strikke seg den berømte Skappelgenseren! Jeg hadde  egentlig bestemt meg for å ikke strikke den, men tanken på å lage min egen genser på kort tid, hvorfor ikke? Garn er ikke det letteste å få tak i, derfor ble den i litt annen farge enn jeg i utgangspunktet tenkte. Men jeg er veldig fornøyd med farge valget!  I tillegg har jeg gjort litt annerledes enn oppskriften slik at den fikk en litt bedre passform til min smak!


Jeg valgte også et litt annerledes garn, dette er litt billigere enn det som står på oppskriften. Jeg brukte 3 nøster av silk mohair og 5 nøster av drops sitt alpakka garn! ble 411 kr :) Oppskriften på genseren er å finne på nettet!! Super enkel å strikke selv for den som ikke har strikket noe særlig før!

1 kommentar:

  1. Vil meget gerne strikke denne genser!!! Kan du fortælle, hvor jeg finder mønstret?! Mange hilsner fra Danmark! Mary Ann
    hike_robson@hotmail.com

    SvarSlett